Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
FORENKLET. Nye pakkemaskiner for Friele åpnet for omlegging og ny design av kaffeproduktenes emballasje. Selskapet valgte å forenkle produktporteføljen og satse på tre distinkte produktserier: Barista, Café Noir og Frokostkaffe. Selskapet gikk inn for å gi emballasjen til hver produktserie sitt eget formspråk, som ga dem sin egen identitet og egenart men med beslektede element.
LYTT TIL SEGMENTENE. Kaffehuset Friele gav tre kaffeprodukter egne og distinkte identiteter rettet mot tre svært ulike målgrupper. Designet lytter til produktet. Produktet lytter til kaffedrikkeren. Brukerinnsikt, kategori- og dyp kaffekunnskap danner bærebjelken som åpner for å etablere flere brede kategorier som sammen danner et økosystem i butikkhyllene. Dette åpner også for å vekte navigasjon og Friele-logoen ulikt i de ulike segmentene.
Ulike segment har ulike behov.