Gammel kunnskap møter fremtiden

19607 b755f original
19610 1a3c2 original
19613 85359 original
19616 eefdb original
19619 d6c34 original
19622 14b33 original
19643 20693 original
19646 1f342 original
Sendt inn av
NeoLab AS
Kunde
Kaffehuset Friele
FORENKLET. Nye pakkemaskiner for Friele åpnet for omlegging og ny design av kaffeproduktenes emballasje. Selskapet valgte å forenkle produktporteføljen og satse på tre distinkte produktserier: Barista, Café Noir og Frokostkaffe. Selskapet gikk inn for å gi emballasjen til hver produktserie sitt eget formspråk, som ga dem sin egen identitet og egenart men med beslektede element. LYTT TIL SEGMENTENE. Kaffehuset Friele gav tre kaffeprodukter egne og distinkte identiteter rettet mot tre svært ulike målgrupper. Designet lytter til produktet. Produktet lytter til kaffedrikkeren. Brukerinnsikt, kategori- og dyp kaffekunnskap danner bærebjelken som åpner for å etablere flere brede kategorier som sammen danner et økosystem i butikkhyllene. Dette åpner også for å vekte navigasjon og Friele-logoen ulikt i de ulike segmentene. Ulike segment har ulike behov.

Bidragsytere

  • Baste Christiansen
    Konsulent
  • Marie Stoltz
    Prosjektleder
  • Barbro Helset
    Kreativ leder
  • Graham Nuttall
    Grafisk Design
  • Anita Reime
    Grafisk Design
  • May Åshild Myrvang
    Grafisk Design