Gevita She

Sendt inn av
TRY
Kunde
Orkla Health
Utfordring Gevita skulle høsten 2020 lansere et nytt kosttilskudd for kvinner i overgangsalder. Vi vet at dette påvirker halvparten av befolkningen, og likevel er det fremdeles tabu og noe som snakkes lite om både i offentligheten og privat. Mange kvinner etterlyser mer informasjon og at tema overgangsalder skal diskuteres og snakkes mer om, enn det som gjøres i dag. Overgangsalderen er noe som kommer uventet, og når det inntreffer er det ekstra forvirrende og frustrerende, fordi ingen snakker om det. Idé Dette gav oss en mulighet til å snakke om noe helt nytt. Og snakke om det på en helt ny måte. Rett ut. Kampanjen bestod av filmer i online- og sosiale medier, med et tydelig, men ufarliggjort budskap, som traff Hønehjørnet godt. Resultat Kampanjen ble snakket om i målgruppen kvinner 45 - 55 år, og godt likt av de fleste, og hatet av noen, som forteller oss at vi ble lagt merke til. Kampanjen nådde 414.270, og hadde over 4 000 000 visninger online. Det meget ambisiøse salgsmålet på 40 000 solgte enheter i lanseringsperioden, ble satt og nådd, og apotekansatte rapporterte om etterspørsel etter produktet “med den musen”.

Bidragsytere

  • Susanne Hovda
    Tekstforfatter
  • Marius Aasen
    AD
  • Yngve Holtberget
    Konsulent
  • Yvonne Sollihagen
    Prosjektleder
  • Krister Svensli & Silvia Rossi
    Regi & filmproduksjon
  • Tommy Lybekk
    Designer
  • Anne Birgitte Nesse
    Designer