Gi noe brukt til jul - også i siste liten

Sendt inn av
Morgenstern
Kunde
FINN
Siden julen 2018 har FINN torget ønsket å inspirere og oppfordre folk til å gi noe brukt til jul. Det er 100 prosent strategisk match med FINN torgets sjel og mission.<br /><br />1 av 3 nordmenn har gitt noe brukt til jul og enda flere er positive til å få. Spesielt barnefamilier. Dessuten: Mange handler julegaver i siste liten - og da er brukte julegaver spesielt gunstig. <br /><br />I år skulle vi gi inspirasjon og verktøy til alle som har panikk og er ute «i siste liten» med julegavehandelen! FINN kjører en merkevarebyggende kampanje, for å inspirere flest mulig til å handle brukt.<br /><br />Målene i julekampanjen handler om styrking av merkevare, engasjement og rekkevidde/dekning for julekampanjen og de ulike aktivitetene. Det handler ikke primært om trafikk til Torget, men om å gi inspirasjon og hjelp til å handle brukt.<br /><br />Hovedaktiviteter: <br />* 3 filmer som ble vist på TV og digitalt<br />* Lansering av en ny tjeneste, «Panikknappen» - for de som handler julegaver i siste liten og trenger råd<br />* Stunt: Julegave i glassmonter til den første som fant den og knuste glasset<br />* Nyhetsbrev<br />* Artikler og innhold på egen landingsside<br /><br />I tillegg ble det laget innhold for print og utendørs, samt en rekke aktiviteter inkludert filmer i sosiale medier som YouTube, Snapchat, Facebook og Instagram.<br /><br />Resultat: 170.000 unike besøk til kampanjeside, høy omdømmescore og høy dekning.

Bidragsytere

  • Hanne Lill Johnsen
    Markedssjef
  • Anders Muurman Holm
    Kreatør / tekstforfatter
  • Sebastian Prestø
    Kreatør / tekstforfatter
  • Yakob Dahl Changezi
    Produsent
  • Martin Myhre
    Produsent
  • Philip Notland
    Designer
  • Even Hafnor
    Regissør