Giannotti

Sendt inn av
Kind
Kunde
Alexis Giannotti
I samarbeid med motedesigneren Alexis Giannotti har Kind utviklet den holistiske luksusmerkevaren Giannotti med bærekraft og tidløshet i fokus. Giannotti skaper luksusstrikk fra bærekraftige materialer – kaffegrut og merinoull. Målet er å skape stor innflytelse i moteverdenen, samtidig som det sikrer minimale miljømessig fotavtrykk på planeten. Det Monaco-baserte selskapet bruker 3D-strikketeknologi for å redusere avfall. Gjennom å konstruere tekstiler som trenger mindre vask, er Giannotti sin visjon å skape et nytt nivå av bærekraft til moteverdenen med et helt resirkulerbart produktsortiment. Det sterke miljøfokuset og eksklusivt håndverk var viktig å videreføre i pakningsdesignet. Ved å kombinere stramt, minimalistisk design med høykvalitets bærekraftige og innovative materialer har vi skapt pakninger som har et premium, elegant uttrykk og bidrar til å redusere mengdene emballasjeavfall. Vi beholdte den naturlige teksturen og fargen til eskene laget av FSC-sertifisert papp for å minimere mengde blekk og ikke hemme nedbrytbarheten. I likhet med eskene er også de nedbrytbare posene i materialets naturlige farger siden de er laget av 100 % biologisk materiale – bioplast basert på maisstivelse. Materialet er bevisst valgt for å bidra til minimalisering av klimaavtrykket. Nedbrytbarheten er garantert av flere akkrediteringssystemer fra ledende uavhengige sertifiseringsorgan. Stor og tydelig bruk av typografi på begge pakninger balanserer uttrykket mot det moderne, og setter fokus på tidløshet samt bærekraft som står sentralt i kommunikasjonskonseptet.

Bidragsytere

  • Tom Emil Olsen
    CEO & Creative Director
  • Knut Harald Longva
    Design Director & Senior Designer
  • Beate Myren Romslo
    Project Manager
  • Ann Kristin Michelsen
    Project Manager
  • Thomas Danielsen
    Strategic Brand Consultant
  • Camilla Balulu
    Graphic Designer