Giannotti

Sendt inn av
Kind
Kunde
Alexis Giannotti
I samarbeid med motedesigneren Alexis Giannotti har Kind utviklet den holistiske luksusmerkevaren Giannotti med bærekraft og tidløshet i fokus. Giannotti skaper luksusstrikk fra bærekraftige materialer – kaffegrut og merinoull. Målet er å skape stor innflytelse i moteverdenen, samtidig som det sikrer minimale miljømessig fotavtrykk på planeten. Det Monaco-baserte selskapet bruker 3D-strikketeknologi for å redusere avfall. Gjennom å konstruere tekstiler som trenger mindre vask, er Giannotti sin visjon å skape et nytt nivå av bærekraft til moteverdenen med et helt resirkulerbart produktsortiment. Vi ønsket å fange dette i kommunikasjon, posisjon og visuell merkevare. Bærebjelkene i kommunikasjonskonseptet ‘Timeless Threads’ har derfor vært opphav, tidløshet og bærekraft. Det som er kjernen til merkevaren, ble fremmet i en serie av korte filmer fra Firenze og Monaco, steder som formet Alexis som motedesigner. Filmene omhandler ikke bare innovativ tilnærming til produksjonsmetoder og bærekraftige materialvalg, men viser også filosofien, inspirasjonen og lidenskapen til Alexis Giannotti, mannen som ønsker å skape en ny standard for etisk mote. Med sin dokumentariske stil og tydelig visuelt uttrykk (håndholdt kamera) skaper filmene en dynamisk historiefortelling som gir en utfyllende bakgrunn for en moderne merkevare med historiske røtter. For å fremme produkt egenskaper, bevegelsesfrihet og komfortfølelse har vi samarbeidet med den anerkjente danseren Daniel Mariblanca. Kamera følger en dynamisk, improvisert koreografi som er en tolkning av ‘Timeless Threads’ konseptet.

Bidragsytere

  • Tom Emil Olsen
    CEO & Creative Director
  • Knut Harald Longva
    Design Director & Senior Designer
  • Carl Bugge
    Senior Designer
  • Martynas Genkovas
    3D Generalist
  • Christoffer Meyer
    Photographer
  • Ann Kristin Michelsen
    Project Manager
  • Thomas Danielsen
    Strategic Brand Consultant
  • Hallstein Mala
    Film Producer