Gjensidige Visuell Identitet

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Gjensidige Forsikring ASA
Medalje
Gullblyanten 2012
Bronse, Design - Identitet
I snart 200 år har tiden gått og Gjensidige bestått. Nå var det på tide å revitalisere den gamle merkevaren. Oppgaven var utfordrende; bryt med bransjespråket og hjelp oss å ta posisjonen som det mest kundeorienterte selskapet i Nordisk forsikringsbransje. Fra norsk og tradisjonell til kundenær på tvers av landegrensene. For å bli mer relevant for kundene måtte vi endre Gjensidiges perspektiv. I stedet for å snakke om erstatning, ville vi derfor at Gjensidige skulle ha fokus på å sikre det folk er glad i. Dette ville legge føringer både for forretningsdriften og kommunikasjon/design. Vi lanserte konseptet ”Det er godt å være forberedt”, fremhevet det klassiske ikonet i logoen og kastet alt annet over bord. Resultatet ble en helt ny visuell identitet, en helt ny måte kommunisere med kundene på, tilpasset den økende digitale tilstedeværelsen og folks ulike liv. Et fargerikt og symboldrevet univers med utgangspunkt i folks liv. Med kort vei til tjenester, råd og produkter som gjør dem godt forberedt. Gjensidige fremstår som aktuelle, relevante og tydelige.

Bidragsytere

  • Alexandra Schou Salbu
    Grafisk Design
  • Axel Hartvig-Larsen
    Konsulent
  • Morten Kristiansen
    Konsulent
  • Victoria E. Salbu
    Prosjektleder
  • Robin Snasen Rengård/byHands
    Illustrasjon
  • Anne Margrete Børjesson
    Ansvarlig hos kunde
  • Simen Grankel
    Grafisk Design
  • Lis Lonning
    Grafisk Design
  • Therese Jacobsen
    Grafisk Design
  • Lena Stølen
    Konsulent
  • Erlend Tangen Istad
    Grafisk Design
  • Ida Ekroll
    Grafisk Design
  • Lone Bonde
    Ansvarlig hos kunde
  • Robin Snasen Rengård (freelance)
    Grafisk Design