Gjesteredaktøren

Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
Bergens Tidende
Medieplassering
Bergens Tidende
Bergens Tidende har satt seg som mål å bryte ned muren mellom avishus og leserne. BT skal ikke bare være en mediebedrift, men et medium for vestlendinger med noe å melde. Dette for å møte en ny tid hvor kampen om digitaliserte, yngre lesere (20-40) er helt avgjørende for avisens fremtid. Vi ville derfor vise for alle Bergensere at morgendagens avis er et samarbeidsprosjekt. Kampanjen har generert innhold som aldri ville nådd spaltene, og folk som normalt er viet kommentarfelt og debattsider har fått løfte sine hjertesaker til toppen av bt.no og førstesiden av avisen. Med utrolige 129% økning av digitale abonnenter i 2015 – suksesskriteriet for en moderne avis fremfor noe – er det tydelig at leserne setter pris på å bli inkludert.

Bidragsytere

  • Kari Lindøe og Børrea Schau-Larsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Kine Werenskiold
    Konsulent
  • Joachim Bjørndahl
    Art Director
  • Julian Hagemann
    Tekstforfatter
  • Silje Linge
    Prosjektleder
  • Anti Bergen
    Grafisk Design
  • Torstein Haugen
    Webutvikling
  • Andreas Rustad
    Annet (må beskrives)