God natt

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Statoil ASA
Medieplassering
TV2, TVN, TV3, Discovery, National Geo.
Alle i Norge kjenner Statoil. Alle i Norge har en oppfatning av Statoil – av hva de gjør, og av konsekvensene av det de gjør. Men Statoil har de siste årene i liten grad delt hva de selv mener om egen virksomhet og egen fremtid. Diskusjonen har gått mellom politikere, organisasjoner, forskere og andre synsere – med egne agendaer og konklusjoner. Tre år etter at Statoil sist snakket om kjernevirksomheten sin på reklameplass var tiden inne for å drive noen kjepper i bakken. I mai 2011 startet dette arbeidet med en kombinasjon av film, annonser, online og en bred Twitterbasert debatt. Filmens oppgave var å fortelle selskapets syn på hvordan vi best løser vår tids største dilemma: En verden med betydelig befolkningsvekst trenger stadig mer energi, og behovet for å skåne klimaet bare øker. Ressursene blir stadig vanskeligere å finne og behovet for kompetanse og kravet til pålitelig teknologi øker. Filmens ambisjon var å finne en form og et uttrykk som kunne fortelle en sammensatt og kompleks historie på en forståelig, enkel og emosjonell måte.

Bidragsytere

  • Atle Skageng
    Kreativ leder
  • Anders Aunbu
    Konsulent
  • Hege Kathrine Johannessen
    Prosjektleder
  • Haldor Hårvik
    Planner
  • Kjetill Nybø
    Art Director
  • Hallvard Fjeldbraaten
    Tekstforfatter
  • Beril Holte Rasmussen
    Byråproducer
  • Studio AKA
    Produksjonsbyrå
  • Trøbbel Film
    Produksjonsbyrå
  • Ole Gunnar Dokka
    Ansvarlig hos kunde
  • Karin Tangerud
    Ansvarlig hos kunde
  • Anne Sewitsky
    Regissør
  • Miriam Pedersen Eeg
    Producer
  • Daniel Voldheim
    Annet (må beskrives)
  • Hocus Focus
    Annet (må beskrives)
  • David Prosser
    Annet (må beskrives)
  • Marc Craste
    Annet (må beskrives)
  • Nikki Kefford-white
    Producer
  • Andy Wilkin and Florian Mounie
    Annet (må beskrives)
  • Johann Johansson
    Musikk
  • David Kamp
    Annet (må beskrives)