Godt å være forberedt på at du eier mer enn du tror

19733 f6f2c original
19736 cb369 original
19739 9ff8f original
Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö/Hyper
Kunde
Gjensidige Forsikring
Medieplassering
Nettsider
OPPGAVE De fleste unge mennesker som bor i egen leilighet har ingen anelse om hvor store verdier de faktisk sitter på, og har derfor heller ikke en skikkelig innboforsikring. Gjensidige ønsket å gi målgruppen en liten vekker, og samtidig vise behovet for sin nye forsikring: Innbo Ung. LØSNING: Løsningen ble en konkurranse som var en internettversjon av "Bønneglasset", hvor man skal gjette hvor mange bønner som er i et syltetøyglass. Den som gjettet nærmest riktig innboverdi i leiligheten til Oda og Geir, kunne vinne en valgfri gjenstand fra leiligheten som premie. Premiene spente fra String-hyller til en nostalgisk Super Nintendo fra ‘91. Å treffe på krona var ingen enkel oppgave. Derfor hjalp løsningen deg nærmere svaret med morsomme hint og minnet målgruppen på at innbo som ligger i skuffer, skap og under senga har en tendens til å bli glemt. Det viste seg at innsikten vår stemte: - 41% av deltagerne underslo verdien med over 100 000 kr på første forsøk - 25% av deltagerne underslo verdien med over 200 000 kr på første forsøk

Bidragsytere

  • Kristian Haukland
    Art Director
  • Hanne Kopstad
    Prosjektleder
  • Ulrik S. Waagsether
    Tekstforfatter
  • Anita Dahling Almvik
    Prosjektleder
  • Sindre V. Foss
    Art Director
  • Odd Rune Farsund
    Konsulent
  • Fred Hauge
    Konsulent
  • Ola Nielsen
    Tekstforfatter
  • Knut-Ole Mathiesen
    AD-assistent
  • Sebastian Ludvigsen
    Fotograf
  • Mads Franzen
    Webdesign
  • Atilla Bardos
    Webutvikling
  • John Terje Sirevåg
    Annet (må beskrives)
  • Gro Grotle og Elin Mariel Dahl
    Ansvarlig hos kunde
  • Silje Aune Eriksen
    Annet (må beskrives)