Go'Morgen Krisesulten

Sendt inn av
We Are Live
Kunde
TINE
Medieplassering
Utendørs, sosiale medier
Bakgrunn for kampanjen Våren 2017 lanserte Go'Morgen nye nøttebarer. Fordelen med de nye barene er at de kan spises når som helst, hvor som helst, i motsetning til yoghurt som ikke er like anvendelig i alle situasjoner. Idé og gjennomføring Sulten kan som kjent dukke opp når som helst og hvor som helst, og oppleves svært kritisk og destruktiv. Her er Go'Morgen-barene den perfekte løsningen. Derfor lanserte vi begrepet 'krisesulten' og inspirert av andre nødbokser, utviklet vi en lilla krisesultboks hvor nyheten ble helten. Disse boksene ble plassert ut diverse strategiske steder for å ta eierskap til ulike situasjoner, blant annet studiesetting og 'på-farta-situasjoner'. Dokumentasjon av boksene i ulike settinger ble publisert på Facebook og Instagram, med en oppfordring til målgruppen om å komme med forslag til hvilke andre steder vi skulle henge boksene. De første plasseringene/postene var predefinerte. Etter en uke gikk vi lokalt med geosegmenterte poster i de største norske byene for å spørre målgruppen om hvor de ønsket boksene plassert. Boksene ble da plassert ulike steder basert på ønsker fra målgruppen og dokumentasjonen av dette ble postet på Facebook. Vi koblet oss også på dagsaktuelle saker i media der noen åpenbart hadde vært krisesultne og trengte nødproviant, blant annet utenfor lokalet i Stavanger hvor Magnus Carlsen gjorde det dårlig i sjakkturneringen Norway Chess. I løpet av tre og en halv uke plasserte vi ut hundrevis av bokser etter innspill fra målgruppen. Etter kampanjen hadde vekst i uhjulpen kjennskap økt med 179 % og etter tre måneder var produktet Norges nest mest solgte cerealbar.

Bidragsytere

  • Simen Frogner
    Annet (må beskrives)
  • Fredrik Bjørn
    Annet (må beskrives)
  • Mariann Lunde
    Annet (må beskrives)
  • Herman Mueller Stormyr
    Konsulent
  • Silje Marie Stähler
    Prosjektleder
  • Hans Jørgen Wærner
    Grafisk Design
  • Susanne Karine Halck
    Annet (må beskrives)
  • Monica Øen
    Ansvarlig hos kunde
  • Camilla Heggelund
    Ansvarlig hos kunde
  • MediaCom
    Annet (må beskrives)