Good ideas

4649 86643 original
4650 a8a52 original
4652 16a94 original
4653 15d56 original
4654 a771c original
4655 abbf6 original
4656 7568a original
Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Statoil ASA
Medieplassering
Business-, politikk- og samfunnsorienterte magasiner og aviser i Tyskland og Europa, print og digitalt. Mediepartnere (LinkedIn, New Scientist, The Economist) og OOH.
Statoil ASA skal etableres som et internasjonalt selskap: en global merkevareintroduksjon. Konseptet “There’s never been a better time for good ideas” handler om energiutvikling og –etterspørsel, og gass er første tema. Norge er nest største eksportør av gass til Europa. Et skifte fra kull til gass er alene nok til å nå EUs mål om reduksjon av CO2-utslipp innen 2020. Gass fra Norge er rent, leveringssikkert og rimelig, og finnes i mengder på norsk sokkel. Norsk gass er et godt alternativ til kullkraft; en god idé. Økosystemet vi har skapt sammen med mediapartnerne - Wall Street Journal, The Economist, New Scientist og LinkedIn - driver trafikk til og fra navet goodideas.statoil.com . Første kapittel, “The Gas Machine”, viser alle aspekter ved produktet gass og Statoils leveranse til Europa. I Tyskland er budskapet at CO2-utslippene kan reduseres, og den økonomiske veksten kan støttes med norsk gass (“Mit norwegischem Gas”). Ellers i Europa innføres en liten budskapsendring: Norsk gass gir allerede store bidrag til velstand, vekst og energisikkerhet: “Europe. Powered by Norwegian gas”. Vår konseptuelle målgruppe er “kunnskapssøkende meningsdannere”, og både print og digitale kanaler er valgt på basis av dette – primært business- og vitenskapsmedier. Se nettside: goodideas.statoil.com Presentasjon av arbeidet og presentasjonsfilm:http://award-entries.com/gullblyanten/2010/statoil/good_ideas/

Bidragsytere

  • Ole Gunnar Dokka
    Ansvarlig hos kunde
  • Kjetil Manheim
    Konsulent
  • Anders Aunbu
    Konsulent
  • Mark Robinson
    Konsulent
  • Marita Otilie Eriksson
    Konsulent
  • Anders Waage
    Konsulent
  • Mathias Friis
    Konsulent
  • Haldor Hårvik
    Planner
  • Atle Skageng
    Kreativ leder
  • Suzie Webb
    Art Director
  • Håvard Gjelseth
    Art Director
  • Sverre Stabel
    Art Director
  • Geir Florhaug
    Art Director
  • Tone Humblen
    Art Director
  • Ketil Eggum
    AD-assistent
  • Pia Emilie Lystad
    Illustrasjon
  • Morten Berger Karlsen
    Tekstforfatter
  • Ole Kristian Ellingsen
    Tekstforfatter
  • Frank S. Dybhavn
    Tekstforfatter
  • Robert Radoli
    Tekstforfatter
  • Marc Garcia
    Flashutvikler
  • Paulo Paes
    Flashutvikler
  • Hege Kathrine Johannessen
    Prosjektleder
  • Carina Lladó
    Prosjektleder
  • Kristin Lien
    Prosjektleder
  • Toxic
    Annet (må beskrives)
  • Gyro
    Annet (må beskrives)
  • Novanet
    Annet (må beskrives)
  • UM London
    Annet (må beskrives)
  • Hendrickje van de Ven
    Annet (må beskrives)
  • Jaap Vliegenthart
    Fotograf
  • Erik Ingvoldstad
    Kreativ leder