Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
REMA 1000 har lenge satset på glutenfrie-produkter, og de hadde en egen produktserie kalt “Uten”. Nå ønsket de å utvikle et nytt navn og en bredere designplattform, som kunne inneholde et større spenn av produkter innenfor flere kategorier.
Løsningen ble å fremheve god smak kombinert med et stolt uttrykk, i stedet for å fokusere på allergiperspektivet som slike produktserier historisk ofte har gjort. Vi ønsket ikke at produktene skulle oppleves som “dårligere” enn vanlige produkter, da dette ikke er spesielt fristende.
«Goodly» skal derimot være både fristende, positivt ladet og stolt. Illustrasjonene er enkle, lekne og forklarende med tanke på innholdet. Og de danner et unisont univers som lett kan gjenkjennes forskjellige steder i butikken. “Verden er utrolig” ble utviklet som pay-off fordi kunnskapen vi har i dag gir oss mange muligheter til å lage god mat med fantastiske, og kanskje mindre tradisjonelle råvarer.
«Goodly» skal være serien for skikkelig gode produkter, som tilfeldigvis er uten gluten eller laktose. Målsetningen har vært å skape et pakningsdesign som forbruker gjerne ønsker å ha fremme på kjøkkenbenken, fordi det føles som et godt og riktig valg. Ikke nødvendigvis fordi man har allergier, men fordi man er bevisst sitt eget kosthold.