GRIBB

Sendt inn av
Good Morning Naug
Kunde
Sbanken
Medieplassering
Dagens Næringsliv, Finansavisen, VG
Sbanken ønsket å varsle om priskrig i fondsmarkedet. Det gjorde de ved å kutte prisene på 400 fond, og gi returprovisjonen tilbake til kundene sine. Helt siden banken – som tidligere het Skandiabanken – startet opp, har de vært opptatt av å redusere kostnader og gjøre ting enklere, så dette var i tråd med profil og merkevare. De er den vennlige rebellen i bankmarkedet. De er på kundene sin side og ønsket å vise det tydelig også ut i markedet. Ideen er basert på et ønske om å være en rebell i markedet og å stå opp for kundene. Ved å gå ut å advare det norske folk om å investere i fond hos konkurrentene så står man sårbare i forhold til kritikk tilbake på egen bankvirksomhet. Sbanken sitt trumfkort er at det er ikke noe å «ta dem» på. De har hatt de mest fornøyde kundene i 18 år og aldri hatt en mediesak på uetisk oppførsel. Det er vanskelig å kritisere noen som er så mye bedre enn en selv. Gribber er en klassisk og tydelig referanse som ga et ordentlig stikk i siden til konkurrentene og vekket oppmerksomheten til forbrukerne.

Bidragsytere

  • Thorbjørn Naug
    Art Director
  • Martine Helene Flatlie
    Tekstforfatter
  • Cathrine Moksnes
    Konsulent
  • Anita Engen Hjelset
    Prosjektleder
  • Glen Kolva
    AD-assistent
  • Pawel Bilas
    Grafisk Design
  • Glenn Røkeberg
    Fotograf
  • Lars Torkel Rognaldsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Filip Hovland (Mood)
    Annet (må beskrives)
  • Ørjan Johnsen
    Ansvarlig hos kunde