Guilt Free, Comfort Food

Sendt inn av
Melissa Kristiansen
Kunde
Ben & Jerry's
Hvordan kan man gjennom pakningsdesignet vise at Ben & Jerry's gjør mye mer enn å lage iskrem? B&J er kjent for sin fargerike og tydelige grafiske utforming, noe som har gjort isboksen deres ikonisk. Hvordan kunne vi visualisere deres miljøengasjement uten å gå bort i fra formspråket, og samtidig tilføre pakningen en idé som i ytterste forstand kan redde verden? Vi ønsket å vise B&Js engasjement for regnskogen, og vår løsningen ble todelt. Vi tok utgangspunkt i det illustrerte universet på boksen, satte ned fargemetningen og la til noen ukarakteristiske elementer. I denne utgaven er det ikke lengere grønt gress og dyreliv. Rett og slett fordi alle trær er hugget ned. Når man åpner isboksen ligger det en frøpose limt til innsiden av lokket. Etter isen er fortært, dukker det opp et budskap i bunnen av boksen. Her blir man oppfordret til å plante sitt eget tre som et symbolsk bidrag til miljøet, og en bærekraftig utvikling. På denne måten endrer vi en aktivitet man vanligvis får dårlig samvittighet av til det motsatte.

Bidragsytere

  • May Linn Michaelsen
    Art Director
  • Melissa Kristiansen
    Art Director