Hafjell/Kvitfjell Identitet

37698 20b53 original
37701 5bd62 original
37704 df257 original
37707 903f1 original
37710 e18ad original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
Alpinco
Hvordan profilere to alpindestinasjoner på en måte som ivaretar deres unike personlighet, og samtidig tillater dem å kommunisere sammen, med én stemme? Hva om denne ene stemmen tar eierskap til et universalt system brukt i alle alpinanlegg? For at gjester skal forstå vanskelighetsgraden på nedfarter er det etablert et globalt løypemarkeringsystem bestående av fire geometriske former i primærfargene og sort. Hafjell og Kvitfjell blir de første alpinanleggene som bruker disse symbolene aktivt i sin visuelle identitet, og får dermed en subtil gratisreklame i hver bakke hos sine konkurrenter. Hafjell er den mer familievennlige av de to, mens Kvitfjell er for den eventyrlystne. Disse karaktertrekkene er tydelig når man i logoene skalerer symbolene etter andelen enkle og vanskelige løyper. De geometriske formene lar seg lett applisere i ulike mønstreringer på tvers av identitetene, og blir en tydelig signatur på både interne flater og i kommunikasjon.

Bidragsytere

  • Gaute Tenold Aase
    Kreativ leder
  • Håkon Stensholt
    Grafisk Design
  • Martine Strøm
    Grafisk Design
  • Kristoffer Eidsnes
    Grafisk Design
  • Heidi Wilhelmsen
    Annet (må beskrives)
  • Hege Skraastad
    Prosjektleder