Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Hvordan profilere to alpindestinasjoner på en måte som ivaretar deres unike personlighet, og samtidig tillater dem å kommunisere sammen, med én stemme?
Hva om denne ene stemmen tar eierskap til et universalt system brukt i alle alpinanlegg?
For at gjester skal forstå vanskelighetsgraden på nedfarter er det etablert et globalt løypemarkeringsystem bestående av fire geometriske former i primærfargene og sort. Hafjell og Kvitfjell blir de første alpinanleggene som bruker disse symbolene aktivt i sin visuelle identitet, og får dermed en subtil gratisreklame i hver bakke hos sine konkurrenter. Hafjell er den mer familievennlige av de to, mens Kvitfjell er for den eventyrlystne. Disse karaktertrekkene er tydelig når man i logoene skalerer symbolene etter andelen enkle og vanskelige løyper. De geometriske formene lar seg lett applisere i ulike mønstreringer på tvers av identitetene, og blir en tydelig signatur på både interne flater og i kommunikasjon.