Hamar kulturhus

Sendt inn av
Tank Design AS
Kunde
Hamar kulturhus
Medieplassering
Lanseringsarrangement for identitet
Dynamisk geometri i åpent plan. Hamar kulturhus skal fremstå som en solid utfordrer i kulturlivet med en identitet som favner bredt og som samtidig viser evne til fleksibilitet og åpenhet. Huset og dets kvaliteter ble en viktig inspirator for identiteten. Vår visjon ble å kunne lese huset, representere de ulike virksomhetene og identifisere navnet i den visuelle identiteten. Vår mening er at et kulturhus, kanskje mer enn andre aktører i en kommune, trenger en sterk og samlende merkevare som utstråler selvsikkerhet, profesjonalitet og som ikke minst legger til rette for en utvidet og fleksibel bruk. Med enkle grep forener den visuelle identiteten ikonifisering av bygget, akronymet HK og gir samtidig de 7 ulike kulturuttrykkene i bygget muligheten til å gjøre logoen til sin. Når symbolet settes sammen med navnetrekket, er omkretsen av logoen et kvadrat, en form som repeteres i hele identiteten. Merket består av 7 former som representerer ulike komponenter: dans, teater, musikk, kunst, litteratur, kino og kafe. Ved å belyse en eller flere av elementene kan man med enkle grep skape dynamikk i logoen.

Bidragsytere

  • Ina Brantenberg
    Kreativ leder
  • Sunniva Djupedal de Villiers
    Grafisk Design
  • Helge Persen
    Annet (må beskrives)
  • Monica Kvinge
    Konsulent
  • Berit Listou Flock
    Ansvarlig hos kunde
  • Durita Brattaberg
    Ansvarlig hos kunde