Head over heels på Grønlands torg

Sendt inn av
Fjuz
Kunde
Grønlands torg
Grønlands Torg er ikke bare et handlesenter. Her samles et mangfold av nasjonaliteter. Mulighetene er mange for å bryte barrierer, lære noe nytt om seg selv og andre. Med kampanjen Head over heels ville vi hylle den unike møteplassen i hjertet av Oslo med design og bærekraft som rød tråd. Målet var å styrke Grønlands Torgs posisjon blant yngre målgrupper. Mange i Generasjon Z er allerede engasjerte i verdiene Grønlands Torg representerer - som gjenbruk og mangfold. Samtidig har de et gjennomsnittlig oppmerksomhetsspenn på åtte sekunder. Derfor brukte vi to kjente fjes som allerede har oppnådd kontakt og tillit med målgruppen. Amina Louragli, muslimsk motedronning med hjerte for gjenbruk og Ingrid Vik Lysne, populær sy om-influencer og Fæbrik-gründer. Ingrid ble utfordret til å lage en kolleksjon med sjal for Amina ved å bruke tekstiler fra Fretex og Saab Tekstil på Grønlands Torg. Prosessen ble dokumentert i kortfilm-format og Amina bar sjalene i en fotoshoot på Grønlands Torg. I den tredelte filmen, SOME-snuttene, magasin- og nettartikkelen får vi innblikk i Ingrids reise fra: heter det hijab? til et ektefølt engasjement for Amina og prosjektet med å vise andre muslimske jenter at de kan se bra ut selv om de kler seg tildekket. Linker: https://gronlandstorg.no/artikkel/amina-og-ingrid-stjeler-showet/ https://viewer.ipaper.io/Fjuz/groenlands-torg/hoest-2020/?page=1

Bidragsytere

  • Malin Haugen
    Digital designer
  • Elisabeth Hustvedt Nilsen
    AD
  • Lene Syvertsen Olsson
    Konsulent
  • Mikkel Walle
    Videograf
  • Kjetil Uthne
    Klipping
  • Nina Askim Syversen
    Tekstforfatter
  • Roberth Valla
    Klipping
  • Tone Langbakken
    Fotograf
  • Søren Hetland
    Senterleder