Heimefrå // Lerum

40872 e15c2 original
40875 3c728 original
40893 eb6a8 original
40899 a9427 original
40902 90b03 original
40905 8dfab original
40908 3a286 original
40911 d6684 original
40917 93bd1 original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
Lerum
PROSJEKTBESKRIVELSE I to år har vi sammen med Lerum jobbet med utviklingen av et nytt produktkonsept som er den største satsningen til Lerum på 10 år. Briefen var å lage en merkevare med tilhørende design som kunne formidle Lerums unike arv. Samtidig skulle løsningen også svare på en av de viktigste driverne blant målgruppen; Vekke nostalgiske assosiasjoner til det hjemmelagde syltetøyet du fikk servert hjemme som barn. KONSEPT OG LØSNING Åpne den gode smaken Heimefrå. Med navnet Heimefrå er løsningen sentrert rundt den autentiske, ekte og unike historien til Lerum. For å spille videre på konseptet la vi også til et ekstra element, kalt Heimkunnskap, under lokket med småhistorier og underlige fakta fra Sogndal. Lerums 110 år lange historie er tydelig nedskrevet på etiketten i tradisjonsrik stil. Sammen med naturtro håndtegnede illustrasjoner av bær og frukt og illustrasjon av Sørheim gård, skaper dette et pakningsdesign som vekker en umiddelbar nostalgisk assosiasjon til det hjemmelagde syltetøy. Uansett, hva du kaller hjemme. EFFEKT Produktet ble lansert i september 2017 og har hatt over 30 % økning i salg sammenlignet med Lerums Utvalde som Heimefrå erstattet på markedet.

Bidragsytere

  • Mats Ottdal
    Kreativ leder
  • Behnam Farazollahi
    Annet (må beskrives)
  • Kjersti Brinch Lund
    Prosjektleder
  • Hege Nalum
    Prosjektleder
  • Martine Strøm
    Illustrasjon
  • Magnus Henriksen
    Grafisk Design