Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
PROSJEKTBESKRIVELSE
I to år har vi sammen med Lerum jobbet med utviklingen av et nytt produktkonsept som er den største satsningen til Lerum på 10 år. Briefen var å lage en merkevare med tilhørende design som kunne formidle Lerums unike arv.
Samtidig skulle løsningen også svare på en av de viktigste driverne blant målgruppen; Vekke nostalgiske assosiasjoner til det hjemmelagde syltetøyet du fikk servert hjemme som barn.
KONSEPT OG LØSNING
Åpne den gode smaken Heimefrå.
Med navnet Heimefrå er løsningen sentrert rundt den autentiske, ekte og unike historien til Lerum. For å spille videre på konseptet la vi også til et ekstra element, kalt Heimkunnskap, under lokket med småhistorier og underlige
fakta fra Sogndal.
Lerums 110 år lange historie er tydelig nedskrevet på etiketten i tradisjonsrik stil. Sammen med naturtro håndtegnede illustrasjoner av bær og frukt og illustrasjon av Sørheim gård, skaper dette et pakningsdesign som vekker en umiddelbar nostalgisk assosiasjon til det hjemmelagde syltetøy. Uansett, hva du kaller hjemme.
EFFEKT
Produktet ble lansert i september 2017 og har hatt over 30 % økning i salg sammenlignet med Lerums Utvalde
som Heimefrå erstattet på markedet.