Hele Norge tester Thon Hotels

51839 5a718 original
Sendt inn av
Atyp AS
Kunde
Thon Hotels
Medieplassering
Sosiale medier, utendørs, radio, bannere, contentartikler på vg.no, e-post og interne kanaler,
Thon Hotels har de siste årene satset tungt på design, teknologi og matopplevelser, og har pusset opp sine 70 hoteller for nesten 1,4 milliarder kroner. Utfordringen var at undersøkelser viste at veldig få hadde fått dette med seg. Blant de som aldri hadde bodd på et av kjedens hoteller ble Thon Hotels oppfattet som litt umoderne og kjedelig. Dermed slet Thon Hotels med å få godt nok betalt for de nyoppussede hotellene, samtidig som en stor andel av bestillingene kom via mellomledd som booking.com, Expedia og andre prissammenligningtjenester. Disse mellomleddene skal ha betalt, og hvis vi kunne få flere til å bestille direkte ville det være svært lønnsomt for Thon. Samtidig visste vi at de som hadde bodd på Thon Hotels, og hadde opplevd de renoverte hotellene, rangerte hotellkjeden meget høyt på de viktigste driverne for valg av hotell. Det var med andre ord et stort gap mellom markedets oppfattelse og de besøkendes opplevelse av Thon Hotels.

Bidragsytere

  • Ulrik Solum Waagsether
    Tekstforfatter
  • Sindre Veseth Foss
    Art Director
  • Christina Langthon
    Prosjektleder
  • Frederik Horn
    Konsulent
  • David Richardson
    Grafisk Design
  • Carl-Erik Engelstad
    Grafisk Design
  • Kjetil Myhre Berge
    Annet (må beskrives)
  • Marius Dønnestad
    Konsulent
  • Pål Drage
    Planner
  • Marie Nilsson
    AD-assistent
  • Martin Fagerås
    Annet (må beskrives)
  • Dekode
    Annet (må beskrives)
  • Mats Sivertsen
    Annet (må beskrives)
  • Sagveien Resort
    Annet (må beskrives)
  • Thomas Parsli
    Annet (må beskrives)
  • VG Partnerstudio
    Annet (må beskrives)
  • Hanne Hollstedt
    Ansvarlig hos kunde
  • Ida Svenningsen Eide
    Ansvarlig hos kunde
  • Lise Haugan
    Ansvarlig hos kunde
  • Sheik Gohar Ali
    Ansvarlig hos kunde