Hennig-Olsen Inspira

19271 8387b original
19286 5d98d original
19289 cec0d original
19292 732b8 original
19295 56d71 original
19298 91f3b original
19301 b803a original
19304 b845e original
19307 f680e original
Sendt inn av
Scandinavian Design Group/McCann
Kunde
Hennig-Olsen
Hennig–Olsen Is ville lansere en ny premium iskremserie. Med denne ville de vinne posisjonen som det norske folks iskremfavoritt. Da de kom til oss visste de allerede hva produktet skulle hete, nemlig Inspira. Vårt oppdrag var å utvikle et sterkt konsept som spilte godt med navnet. Kunden ønsket seg et design som skulle friste en feminin målgruppe. Det var viktig at konseptet skilte seg fra konkurrentene. Produktene skulle ha et sterkt hylleinntrykk og tydelig seriepreg. Samtidig måtte det være lett å skille de ulike smakene fra hverandre. Vi lot isen få hovedrollen. I en isdisk preget av 3D modellerte kuler, viser vi en ekte fløteis på en ekte og ujålete måte. En skje, lik den du finner i din egen kjøkkenskuff, med en raus porsjon is som er så fristende ut at du har lyst til å plukke den opp av fryseren i butikken. Illustrasjonene fungerer som fargekodering, men gir også tydelige assosiasjoner til ingrediens, smak og konsistens, uten å være en direkte gjengivelse av råvarene. Illustrasjonene har kunstneriske kvaliteter som er med på å løfte serien til et premium nivå. Sammen med skjeen gir de produktet en sterk identitet, også utenfor emballasjen.

Bidragsytere

  • Lisa Westgaard
    Fotograf
  • Ann-Kristin Wang
    Stylist
  • Mathias Disen
    Kreativ leder
  • Hanne Rognstad Østenfor
    Konsulent
  • Evelyn Irene Wulff
    Prosjektleder
  • Karianne Stenby
    Prosjektleder
  • Stina Persson
    Illustrasjon
  • Tonje Jæger
    Grafisk Design
  • Lillian Susanne Hall
    Ansvarlig hos kunde
  • Chris Voss
    Ansvarlig hos kunde
  • Kristine H. Vigsnes
    Ansvarlig hos kunde
  • Merete Willumsen Haugå
    Ansvarlig hos kunde