Henter deg på Facebook

Sendt inn av
Ole Hallvard Kveseth
Kunde
Oslo Taxi
OsloTaxi har siden 1921 fraktet folk fra der de er, til hvor de vil. Målet med kampanjen er legge Oslo Taxi top of mind når folk tenker på å bestille en taxi, i en bransje hvor det er vanskelig å skille seg ut. Ønsket effekt er å skape buzz rundt OsloTaxi, og understreke at OsloTaxi tar deg fra der du er, til dit du vil med fokus på kundeservice. Første steg gikk ut på å finne hvor folk flest er. Svaret var enkelt: på Facebook. Ettersom folk flest er på Facebook vil vi også gi dem muligheten til å bestille taxi derfra, til hvor de vil. (Kan også utvides med med twitter og Instagram) Ved hjelp av geo-taggede statuser og check-ins kan man enkelt finne ut hvor folk befinner seg rent fysisk. Derfor var det bare for folk å rope ut på facebook når de ønsket en taxi. Ved å skrive @OsloTaxi blir statusene plukket opp av en kunde-behandler som tar bestillingen og legger fakta inn i systemet. Taxien ble så sendt til hvor statusen ble skrevet (ved hjelp av geo-tagging eller Check-in).

Bidragsytere

  • Ole Hallvard Kveseth
    Art Director
  • Fredrik Omre
    Tekstforfatter