Hittegodskalenderen

19175 e2046 original
Sendt inn av
TRY
Kunde
NSB
Medieplassering
Digitale boards og bannere
Sosiale medier har kanskje blitt den beste måten å ha direkte kontakt med kundene sine på, og NSB har i flere år skapt engasjement og verdifull dialog gjennom sine julekalendere på Facebook. Problemet er at det har gått inflasjon i kalendere på sosiale medier, og at det skal mer til for å engasjere i julestria nå enn tidligere. Farlig, når desember er NSBs desidert viktigste måned. Da NSB ba oss lage årets kalender fant vi heldigvis en innsikt som gjorde det mulig å gjøre ting litt annerledes: I julen reiser togpassasjerene med årets kanskje viktigste bagasje: Julegavene. Samtidig viser det seg at jo mer julestressa man er, jo mer glemmer man igjen på toget. Så for å minne folk på å ta med seg alt når de går av, pakket vi inn 24 gjenglemte skatter og laget Hittegodskalenderen. At vi gjenbrukte gjenglemte skatter, fremfor å handle inn nye premier, passet godt med NSBs miljøprofil. Samtidig fikk vi fortalt at vi vanligvis gir bort uavhentet hittegods til den veldedige organisasjonen ”Hjelp oss og hjelpe”.

Bidragsytere

  • Thomas Sømoen
    Webutvikling
  • Morten Berger Karlsen
    Annet (må beskrives)
  • Anders Holm
    Tekstforfatter
  • Kaja Helene Kristiansen
    Webutvikling
  • Sebastian Prestø
    Tekstforfatter
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Ingrid Linjordet
    Prosjektleder
  • Erik Winn
    Grafisk Design
  • Anders Foss
    Annet (må beskrives)
  • Linda Tillier
    Prosjektleder
  • Edmundo Navasca Cruz
    Webutvikling
  • Helge Gjertveit
    Konsulent
  • Finn Christian Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • Thomas Bråten
    Fotograf
  • Naomi Disch
    Stylist