Hjelp! Vi har mistet merkevaren vår.

K M Zo Oq GY Widerøe gullblyanten
Sendt inn av
Morgenstern
Kunde
Widerøe
Widerøe var usynlige på "alle" parametre og salget gikk trått, etter år med kun performence-drevet markedsføring. Sammen med nytt reklamebyrå utviklet de ny strategi med tilhørende kommunikasjonskonsept, og var klare for take- off, mars 2020. Så kom pandemien, og utfordringene for et lite Norsk flyselskap, sto i kø. Perioden for dette caset er fra lansering av nytt konsept i mars 2021-oktober 2022. Og omhandler både aktiviteter under et nedstengt Norge, og året etter hvor alle skulle utenlands, etter 2 år hjemme. Derfor er vanskelighetsgraden i dette caset stor. Widerøe er en liten Norgesbasert aktør som kjemper mot store muskler, -en ny aktør ( Flyr) med enda større muskler. I tillegg en periode i ekstrem motvind. Det gledelige er at de har fått luft under vingene og har skikkelig medvind, så "Nord-Norges T-bane" ( sitat Vedum) opplever at alle piler peker oppover. Viktigheten ved å definere en tydelig retning med et distinkt kommunikasjonskonsept, tatt ut i brede kanaler, viser seg i virkeligheten. Derfor har Widerøe lyktes å etablere seg godt i valgsettet hos kundene, samt økt salget betraktelig. I tillegg tatt eierskap til flere myke KPI´er, som er viktige posisjoner for konkurrentene.

Bidragsytere

  • Eivind Moe
    Strategisk Rådgiver
  • Mona Larsen
    Prosjektleder
  • Ester Hjellum
    Kreatør/ Art Director
  • Jørgen Bøhle Bakke
    Kreatør / Tekstforfatter
  • Per Scavenius
    Rådgiver/ Media
  • Cathrine Ekblad Høgebøl
    Designer
  • Sindre Grøn
    Motion Designer
  • Øyvind Holtmon
    Regi
  • Øystein Dyb
    Produsent
  • Mette Øyen
    Director Marketing & Brand
  • Tim Karlsen Ilseth
    E-commerce & Performance Manager
  • Satha Sritharan
    Content Manager
  • Kristin Gaustad
    Sales & Marketing Manager