#HjelpHaraldHjem

Sendt inn av
Brunch Oslo
Kunde
Senkveld / Plan B
Medieplassering
Prosjektet ble vist på Senkvelds facebook-sider, instagram, snapchat og twitter, og på et eget live-senter på TV2. Det ble også vist som en egen del av sesongfinalen av Senkveld høsten 2016.
BAKGRUNN: Høsten 2016 skulle Senkveld med Thomas & Harald på med sin 27. sesong. Mye har skjedd i mediehverdagen i løpet av de 13 årene programmet har vært på lufta. For å teste om publikum fortsatt ville se gutta på skjermen, og om Thomas & Harald klarer å engasjere i nye medier, bestemte vi oss for å sette dem på den ultimate prøven. IDÉ: 5 dager før innspilling av premieren sendte vi Harald til en ørken i Marokko. Uten penger, crew, billetter eller noe sted å sove måtte han tilbakelegge 4000km kun med hjelp fra sosiale medier. Via en direktesendt stream på TV2s livesenter, samt oppdateringer på Facebook, Snapchat, Instagram og Twitter kunne fansen følge Haralds reise minutt-for-minutt. RESULTATER Over 1.000.000 videovisninger i SoMe Over 100.000 likerklikk 8616 tips og kommentarer 285 000 unike seere på live-streamen 17.1 minutter gjennomsnittstid på live-stream. Og ikke minst; Harald rakk sendingen med 37 minutter!

Bidragsytere

  • Markus Ivan Johansson
    Tekstforfatter
  • Simen Braathen
    Tekstforfatter
  • Andreas Øverland
    Annet (må beskrives)
  • Christina Eriksen Fagernes
    Ansvarlig hos kunde