Homelander-fontenen

K Qo GG Wg V Amazon The Boys1 Innovate JC Decaux
K Qo GG Wg V Amazon The Boys3 Innovate JC Decaux
K Qo GG Wg V Amazon The Boys4 Innovate JC Decaux
K Qo GG Wg V Amazon The Boys5 Innovate JC Decaux
K Qo GG Wg V Amazon The Boys6 Innovate JC Decaux
K Qo GG Wg V Amazon The Boys2 Innovate JC Decaux
K Qo GG Wg V Amazon The Boys7 Innovate JC Decaux
Sendt inn av
JCDecaux
Kunde
Prime Video
Det å tenke nytt og kreativt rundt lanseringer eller nylanseringer av TV-serier er en utfordring. Mye er allerede gjort, og det er krevende å skille seg ut. I mai 2022 ønsket Prime Video (PV) å skape oppmerksomhet rundt lanseringen av sesong 3 for suksess-serien The Boys. De ønsket å fokusere på de litt utradisjonelle relasjonene mellom karakterene i serien, og samtidig utfordre grensene for tradisjonell mediebruk rundt slike TV-lanseringer. Deres målsetning var å etablere en slags stoppeffekt, eller et - «what the fuck moment» - som ville gi ønsket buzz – både blant utendørspublikummet og i sosiale medier. Mange dristige ideer ble diskutert, og den kanskje aller råeste «nachspiel-ideen» ble valgt: «La oss bygge en 7 meter høy gullforgylt fontene, designet av hovedkarakteren Homelander himself, som vi plasserer på et av de mest publikumstette utendørsområdene i PV «kjøpte», til alles overraskelse, denne litt gale ideen, men presiserte at vi måtte gjenskape de viktigste linjene i historiefortellingen kombinert med en tydelig avsenderidentitet. Alt dette fikk de! I tillegg fikk de en løsning som ble så spektakulær, og som kommuniserte så effektivt, at de valgte å sende fontenen på en ikke-planlagt turné over hele Europa.

Bidragsytere

  • Kåre Hauge
    Client Director
  • Nina Thorvaldsen
    Media buyer
  • Maiken Kolle Riskild
    Planner
  • Silje Johansen
    Planner
  • Hanne Hafstad
    Agency Lead
  • Stian Stark Husby
    Creative Lead
  • Daniel Harries
    Creative Director
  • Matt Esterhuizen
    CEO
  • Andrew Brukman
    Producer
  • Dori Dunai
    Creative Marketing Director