Hopp på, hopp av

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Ruter
Medieplassering
Egne flater, utendørs og Facebook
Hvorfor er man så mye flinkere til å utforske steder man drar på ferie, enn sin egen hjemby? Ruter ønsker at flere skal veldig kollektivt fremfor bil, også i ferier. Vi ville minne folk om at kollektivt er et godt alternativ og samtidig styrke følelsen av at Ruter er lommekjent i byen og en tilbyder av opplevelser. Derfor tok vi med oss et velkjent feriekonsept hjem til Oslo, folierte om et knippe Ruterbusser og arrangerte “Hopp på, Hopp av” - sightseeingbusser som tok deg med til ni ukjente perler i din egen by. Denne helt egne ruta ble en del av Ruters tilbud en hel helg. Alle avganger dukket opp i reiseplanleggeren og prisen for å delta var en vanlig enkeltbillett. Over 5000 deltok på eventet, men ordet spredte seg langt utover det og sørget for en økning i fritidsreiser på 25%.

Bidragsytere

  • Ingrid Lea
    Art Director
  • Bjørn Erling Solberg
    Konsulent
  • Mette Løland
    Prosjektleder
  • Karl Bryhn
    Illustrasjon
  • Anne Hildremyr
    AD-assistent
  • Nova Vista
    Annet (må beskrives)
  • Lisa Andersen
    Ansvarlig hos kunde
  • Vibeke Skar
    Ansvarlig hos kunde
  • Annika Aste Mørch
    Ansvarlig hos kunde
  • Torny Hesle
    Art Director
  • Torjan Rood Vastveit
    Grafisk Design
  • Thale Høy-Petersen
    Art Director