Horten Hus

Sendt inn av
Railway
Kunde
Horten Hus AS
Medieplassering
Fasade- og bildekor, bekledning, innredning, trykksaker, kataloger i post, nettside, nettannonser m.m.
Horten Hus er en snart 50 år gammel leverandør av ferdighus, spesialisert på rasjonell og kostnadseffektiv bygging. Selskapet var et av landets største innenfor bransjen, men har tapt markedsandel de siste årene. Horten Hus kom til Railway i 2012 med oppdraget: "Få oss tilbake på rett spor." Det er første gang det gjøres et vesentlig merkevareprosjekt siden grunnlegger Gunnar Horten tegnet firmalogoen i 1969. Railway og Horten Hus utviklet nye grunnleggende strategier for kommunikasjonen, både internt og ekstern. Horten Hus skal fremstå mindre teknisk, og mer vennlig og personlig. Tekniske detaljer er erstattet med inspirerende bilder og enkle, personlige tekster. Alt baseres på mantraet: "Vi vil være en boligprodusent det er enkelt å forholde seg til." Målet er at Horten Hus sine kunder skal bli de mest bekymringsløse. Railway har videre stått for utforming og produksjon av alt reklamemateriell, interaktive produkter, fasade- og bildekor, kontorinnredning, bekledning m.m. Railway ledet også utformingen av produktillustrasjoner i samarbeid med norske Mir og svenske Zynka. Horten Hus har fått en tydelig og særegen stemme og merkevaren er tilpasset den moderne kunden. Samtidig er gamle verdier ivaretatt og det er sterke referanser til selskapets røtter. Innsendte elementer: - PDF-presentasjon - Katalog i emballasje + visittkort

Bidragsytere

  • Jens Skoug Obel
    Grafisk Design
  • Geir Jostein Horten
    Ansvarlig hos kunde
  • Kodebyraaet
    Webutvikling
  • Mir
    Illustrasjon
  • Zynka
    Illustrasjon
  • Andreas Solbakken
    Konsulent
  • Sondre Selbæk
    Prosjektleder