Hotel Christiania Teater & Restaurant Teatro

37611 3a521 original
37614 91bd9 original
37617 d6dd6 original
37620 2bce2 original
37626 763a0 original
37629 d716e original
37635 2a2cb original
37641 261f3 original
37644 fbc0d original
37647 3c97c original
Sendt inn av
Willelin
Kunde
Hotel Christiania Teater & Restaurant Teatro
Medieplassering
Inhouse hotell og restaurant
Hotel Christiania Teater er et unikt boutique hotell i Oslo og Teatro tilsvarende en restaurant som presenterer en klassisk mat-tradisjon på en ny og innovativ måte. Felles for begge er at de har en svært kvalitetsbevisst målgruppe. Til åpning av både hotell og restaurant høsten 2015 ble det utarbeidet en helhetlig designprofil som skulle henge tett sammen med det særegne interiøret signert Wille Interiør. Både logo, visuell profil og interiør er gjort med respekt for byggets historie. Herunder ønsket vi å identifisere alle kontaktpunkter hvor det er naturlig for gjesten å få informasjon - og søkt å overbringe denne med en personlig stemme i en 'ramme’ som gjenspeiler hotellets fokus på kvalitet. Hotel Christiania Teaters logo er utført i en vintage Art Deco stilskrift hvor man gjenspeiler hotellets konsept og tidsepoken bygningen er fra. Til logoen er det utviklet et distinkt monogram som fremhever bokstavene C og T og tar Art Deco inn i nåtid med sin enkle men sterke utforming. Logoens fargekombinasjon i gull og dyp petroleumsblå er inspirert av det nye interiøret, og den varme og elegante kombinasjonen er gjennomført i hele den visuelle profilen. I tillegg ble en egen håndskrift utviklet og benyttet spesielt for dette oppdraget (på alt fra skilt og menyer), noe som understreker det personlige forholdet man ønsker å ha til gjestende. Filosofien er at hver minste detalj kommuniserer - en trykksak kan være en like viktig del av gjestens inntrykk som hvordan lobby er innredet. Vi opplever at gjestene har følt seg inspirert av de mange små og store detaljene som tilsammen skaper Hotel Christiania Teater og Teatro atmosfæren - fra de enkle små beskjedene på blokker og bordbrikker til det spesialdesignde do not disturb slipset og neonskiltene i lobby og bar som alle har blitt instagram-fenomener. Hotellet og restauranten har blitt et sted man ønsker å ‘se’ - og som mange snakker om.

Bidragsytere

  • Willelin
    Reklamebyrå
  • Pernille Wille Våge
    Grafisk Design
  • Ørjan Arvola
    Ansvarlig hos kunde
  • Jon-Andreas Lysebo
    Ansvarlig hos kunde
  • Lin Strømsheim
    Annet (må beskrives)
  • Ole-Jonny Eikefjord
    Ansvarlig hos kunde