Hrímnir Identitet

56792 a2e06 original
Sendt inn av
Bold
Kunde
Hrímnir Ramen
Medieplassering
Nei
På Hrímnir får du oppleve ramen basert på mikroorganismer, fermentering og bærekraftige nordiske råvarer, som ved hjelp av kulinariske teknikker fra Norden og Japan gir en unik og premium ramenopplevelse. Problemstilling: Hvordan lage en identitet som beskriver linken mellom ramen og det nordiske uten å bruke norrøne og asiatiske klisjeevisueller? Ide: Grunnlegger av Hrímnir David Quist har brukt sin doktorgrad i mikrobiologi for å komme fram til den optimale norrøne ramensmaken. Han kan skape ramen av alt. Inspirert av dette har vi designet en identitet hvor vi har skapt ramen ut av logoen, og den har blitt som en levende mikroorganisme som lever, strekker og forlenger seg på tvers av alle uttak. Den strukne typografien gir en link til både det japanske i det organiske og rene, og det norrøne i den kantete kontrasten uten å være klisje. Hrímnir kommer fra det nordiske ordet som betyr å dekke noe i sot / aske. Derfor valgte vi sort som grunnfarge på profilen.

Bidragsytere

  • Roar Sager
    Kreativ leder
  • Jacob Haugen
    Grafisk Design
  • Anne Valeur
    Fotograf
  • Camilla Martinussen
    Prosjektleder