Hugin & Munin

5179 11c24 original
5180 d1278 original
5181 7583f original
5182 faa88 original
5183 b7930 original
5184 364a5 original
5185 9ab2e original
Sendt inn av
TBWA\Oslo AS
Kunde
ODIN Forvaltning
Medieplassering
Dagens Næringsliv, Finansavisen, Kapital
Ekstern url
http://www.odin.no/
Medalje
Gullblyanten 2010
Diplom, Håndverk
Bakgrunn og målsetting for oppdraget/arbeidet: Kampanjen, som består av print, web og utendørs, skal tydeliggjøre og synliggjøre Odin Forvaltnings profil og filosofi. Logoen og navnet Odin bærer på vår felles nordiske kulturarv. Dette matcher vi med fotografier fra naturen vi er kjent for i Norden. Resultatet danner et godt bakteppe til å beskrive hvordan Odin, som en nordisk basert aktiv forvalter, jobber for å innfri kundenes forventninger om god avkastning over tid. Konsept/idé/strategi – Odin Forvaltning har en investeringsfilosofi som handler om grundig analyse og langsiktighet. Siden både navn og logo har sin opprinnelse i det norrøne, fant vi et visuelt element som både var relevant og iøynefallende, nemlig Odins ravner Hugin og Munin. Som kjent flyr disse ut i verden om morgenen, får med seg alt som skjer, høyt og lavt, og om kvelden setter de seg på Odins skuldre og forteller ham alt de vet.

Bidragsytere

  • Edle Bugge
    Art Director
  • Nicholas McLean
    Konsulent
  • Anja Nordbø
    Prosjektleder
  • Hedvig Lyche
    Prosjektleder
  • Erik Heisholt
    Kreativ leder
  • Petter Nordeng
    Ansvarlig hos kunde
  • Asle Svarverud
    Fotograf
  • Billy Bonkers
    Fotograf
  • Cecilie Authén
    Grafisk Design
  • Tom Lenartowicz
    Grafisk Design
  • Benjamin Aker
    Webutvikling
  • Kristin Selfors
    Tekstforfatter