Hun vet ikke

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
Medieplassering
TV2
Høsten 2019 lanserte DNB en stor kampanje med hashtaggen "huninvesterer" for å rette søkelyset mot den manglende økonomiske likestillingen mellom kjønnene i Norge. To måneder senere fulgte DNB opp med en ny kampanje - denne gangen for å påpeke de store kjønnsforskjellene blant gründere og entreprenører - og for å heie fram flere kvinner til å starte for seg selv. Filmen er basert på en innsikt om at det jo ofte er jentene som er mest driftige og initiativrike når de er små - med alt fra saftboder til elevrådsansvar - men bare noen få år senere, er statistikken snudd på hodet: Det er menn som starter opp klart flest aksjeselskap og det er menn som inntar direktørstillingene. Norge trenger alle de gründerne vi kan få, og vi bestemte oss for å minne kvinner på selvtilliten de har som unge.

Bidragsytere

  • Egil Pay
    Art Director
  • Lars Joachim Grimstad
    Tekstforfatter
  • Arne Eggen
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Maja Flaatten
    Ansvarlig hos kunde
  • Motion Blur
    Produksjonsbyrå
  • Espen Horn
    Producer
  • Sheila Johansson
    Regissør
  • Ohlogy v/Goran Obad
    Annet (må beskrives)
  • Aina Lemoen Lunde
    Ansvarlig hos kunde
  • Jeppe Gjesti
    Grafisk Design