Hurry Harry

Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Gjensidige
Medieplassering
Spill, bannere (Amnet), pre-rolls YouTube, Facebook-ads.
Gjensidige har i de siste årene brukt Olsenbanden aktivt i kommunikasjonen av selskapets unike kundefordel: Kundeutbytte. Som eneste forsikringsselskap deler nemlig Gjensidige overskuddet med kundene sine i gode år. For å tydeliggjøre denne fordelen for en yngre målgruppe, lanserte vi sommeren 2017 mobilspillet «HurryHarry!», med Dynamitt-Harry i hovedrollen. I spillet hadde Harry klart å tenne lunta for tidlig, og måtte komme seg frem til hvelvet før det smalt. Underveis måtte han manøvrere seg forbi flere hindringer og utfordringer. Spillerne var med i konkurransen om dagens Kundeutbytte, en liten pengepremie som tilsvarte et gjennomsnittlig kundeutbytte for målgruppen. Uansett om spilleren fikk et positivt resultat eller ikke, ble man presentert for den samme meldingen: Det finnes en enklere måte å skaffe seg utbytte på: bli kunde hos Gjensidige.

Bidragsytere

  • Sindre Veseth Foss
    Art Director
  • Odd Rune Farsund
    Konsulent
  • Kristin Berge Jahr
    Prosjektleder
  • RockPocket
    Produksjonsbyrå
  • Ivan Moen
    Producer
  • Aaron Dintino
    Annet (må beskrives)
  • André Hjelvik / Egil Bradley / Trond Abusdal
    Annet (må beskrives)
  • Henning Ludvigsen
    Annet (må beskrives)
  • Arnleif Mydland
    Annet (må beskrives)
  • Lill-Beate Nymoen
    Annet (må beskrives)
  • Ulrik Solum Waagsether
    Tekstforfatter
  • Rune Glad
    Annet (må beskrives)
  • Gro Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Carl-Erik Engelstad / David Richardson
    AD-assistent
  • André De Young / Finn Christian Stoveland
    Annet (må beskrives)
  • Qvisten: Irene Sødal Dietrichson
    Producer
  • Qvisten: Rasmus Sivertsen
    Regissør