Huset vårt

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Gjensidige
Medalje
Gullblyanten 2014
Diplom, Design - Print/Skilt/Omgivelse

Gjensidige skal bli det mest kundeorienterte selskapet i Nordisk forsikringsbransje. Vårt mandat var å bryte bransjespråket på en måte som var relevant for kundene. Med utgangspunkt i folks liv har vi skapt et historiefortellende univers som gjør det enkelt å snakke med folk om det som opptar dem. Kundene skal møtes med den samme «Gjensidigeopplevelsen» i alle møtepunkter – fysiske og digitale. Med merkevarestrategien som styringsverktøy hjelper vi Gjensidige med å skape relevante og unike opplevelser i alle møter med kunder og ansatte. Merkevareplattformen er grunnstammen som skal sikre at merkevaren i fremtiden: • Ser ut som Gjensidige • Høres ut som Gjensidige • Leverer som Gjensidige • Utvikler seg som Gjensidige Konsept, idé og strategi Merkevarebygging handler om å skape opplevelser for folk. Kontornett, interiør og fysiske møtepunkter må uttrykke kjernen i merkevaren på en måte som er relevant for folk. Vi bruker tjenestedesign, identitet- og interiørdesign for å skape sammenfallende opplevelser med øvrige kanaler. Konseptet: Huset Vårt. Det handler om å skape et tverrsnitt av livet. I motsetning til en opplevelse som er kald, generisk og ”corporate”, ønsker vi å skape levelige, varme og personlige miljøer der ansatte kan føle seg trygge og velkomne. For å speile livets mangfold og tilfeldigheter er de ulike sonene i bygget svært annerledes fra hverandre. Folk skal få kunne bruke kontorene på en rekke ulike måter, fra intime møter til mingling, workshoper m.m.

Bidragsytere

  • Therese Jacobsen
    Kreativ leder
  • Kristine Five Melvær
    Grafisk Design
  • Simen Grankel
    Grafisk Design
  • Alexandra Schou Salbu
    Grafisk Design
  • Kristian Tennebø
    Grafisk Design
  • Robin Snasen Rengård
    Illustrasjon
  • Lena Stølen
    Prosjektleder
  • Victoria Salbu
    Prosjektleder
  • Kim Frydenlund Grane
    Grafisk Design
  • Ben Høst
    Grafisk Design
  • Frode Stenberg
    Annet (må beskrives)
  • Henrik Mattson
    Grafisk Design
  • Axel Hartvig-Larsen
    Konsulent
  • Morten Kristiansen
    Konsulent