Husk å kjenne etter

Sendt inn av
Publicis Kitchen
Kunde
Rosa Sløyfe
Under pandemien har mamografiprogrammet på norske sykehus nærmest blitt satt på pause. Kreftforeningen er bekymret for en opphopning av udiagnostiserte tilfeller av brystkreft i norske bryst.<br /><br />Kreftforeningen og Rosa sløyfe har også i en årrekke hatt et stort problem med å få kommunisert hvordan du kan utføre en selvundersøkelse av ditt eget bryst. Dette fordi deres viktigste plattform for kommunikasjon, Facebook, ikke tillater at de viser bilder av bryst og brystvorter.<br /><br />Som en del av kampanjen "Husk å kjenne etter" produserte vi en onlinevideo hvor du lærer å utføre en selvundersøkelse av ditt eget bryst. Grepet vi brukte for å både kunne ha filmen på Facebook, og for å forsterke budskapet, var å bruke en modell som allerede har måttet fjerne sine bryster pga brystkreft.

Bidragsytere

  • Martin Melvold
    Tekstforfatter
  • Ole Andreas Finseth
    Art Director
  • Carina Llado
    Konsulent
  • Mari Sjølyst
    Prosjektleder
  • Nicoline Helgø
    Produsent
  • Sigve Aspelund
    Regissør
  • Eirik Waldemar Fjerdingstad
    Grafikk