HverdagsMeny

Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Meny
Medieplassering
TV, radio, nett, butikk, kundeavis, avis dagpresse.
Frem til 2010 hadde Meny vært aller best når det var helg, og ikke fullt så flinke til å snakke om folks hverdager. Vi trengte å løfte frem hverdagen, og for et supermarked som Meny kan ikke det bare handle om pris. Vårt svar ble HverdagsMeny - God mat kan være enkelt. Konseptet handler om gode priser, alltid sammen med en oppskrift på en enkel hverdagsmiddag. For å bevise enkelheten, inviterte vi hvem-som-helst til å bli TV-kokk i reklamefilmene. Castingen ble gjennomført på nett, ved hjelp av søkerens webkamera og spillteknologi. En demoversjon ligger ute for juryen på www.kloon.se/meny/tv-kokk - her kan dere teste prøvespillingen, men dessverre får dere ikke lenger sett eller lastet opp deres egen ferdige filmer. Men eksempler på andres, finnes det tusenvis av i Galleriet. Kampanjen har gitt svært gode resultater både ift salg og ikke minst økt bruk av de digitale flatene (web og mobil) hvor alle oppskriftene i HverdagsMeny er tilgjengelig.

Bidragsytere

  • Dagmar Kollstrøm
    Tekstforfatter
  • Trond Vestengen
    Art Director
  • Odd Rune Farsund
    Konsulent
  • Hallvard Buli
    AD-assistent
  • Ida Haugen
    AD-assistent
  • Knut-Ole Mathisen
    AD-assistent
  • Christina Langthon
    Prosjektleder
  • One Big Happy Family
    Produksjonsbyrå
  • Kraft Byrå
    Annet (må beskrives)
  • B-Reel
    Webutvikling
  • John Erik Kaada
    Musikk
  • Vittoria Roberto
    AD-assistent
  • Kraft Byrå
    Fotograf
  • Claudia Langenberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Maria Lima
    Annet (må beskrives)
  • Niklas Fröberg
    Regissør