Hvor langt er du villig til å gå for lappen?

11392 b1471 original
Sendt inn av
Anorak
Kunde
Wright Trafikkskole
Medieplassering
Spotify
Et redusert kampanjebudsjett førte i fjor til gjenbruk av kampanjen vi gjorde på høsten i 2012 for Wright Trafikkskole: «Hvor langt er du villig til å gå – for lappen?». Et nettspill hvor den som gikk lengst vant lappen (se case-url). For å drive trafikk til spillet var vi dessuten redusert til kun én mediekanal: Spotify. Målgruppa (16-20) har sett og hørt det meste. De lar seg sjeldent lure av annonsører som desperat forsøker å snike til seg noen sekunders oppmerksomhet, akkurat det samme som vi også skulle prøve på. Derfor valgte vi en ironsik tilnærming til hvordan de fleste annonsører snakker på Spotify. Noe som påvirket manus, valget av skuespiller og soundtrack (hentet fra spillet). Resultatet ble tre annerledes spotter, som målgruppen viste seg å sette stor pris på. Kampanjen endte opp med en unik klikkrate på hele 32%(!) – ifølge Spotify en uoffisiell kommersiell norgesrekord.

Bidragsytere

  • Kasper Amundsen Tuvnes
    Tekstforfatter
  • Jens Bjørklund
    Tekstforfatter
  • Anders Gudmundstuen
    Tekstforfatter
  • Torgeir Vierdal
    Konsulent
  • Aksel Callie
    Ansvarlig hos kunde
  • Onlinevoices.com
    Produksjonsbyrå
  • Jon Aasgård
    Prosjektleder