Hvordan flytte 200 år med merkevare

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Gjensidige
Medieplassering
TV2
Ekstern url
http://gjensidige.no/
I snart 200 år har tiden gått og Gjensidige bestått. Nå var det på tide å revitalisere den gamle merkevaren. Oppgaven var utfordrende; bryt med bransjespråket og hjelp oss å ta posisjonen som det mest kundeorienterte selskapet i Nordisk forsikringsbransje. Fra norsk og tradisjonell til kundenær på tvers av landegrensene. For å bli mer relevant for kundene måtte vi endre Gjensidiges perspektiv. I stedet for å snakke om erstatning, ville vi derfor at Gjensidige skulle ha fokus på å sikre det folk er glad i. Dette ville legge føringer både for forretningsdriften og kommunikasjon/design. Vi lanserte konseptet ”Det er godt å være forberedt”, fremhevet det klassiske ikonet i logoen og kastet alt annet over bord. Resultatet ble en helt ny visuell identitet, en helt ny måte kommunisere med kundene på, tilpasset den økende digitale tilstedeværelsen og folks ulike liv. Et fargerikt og symboldrevet univers med utgangspunkt i folks liv. Med kort vei til tjenester, råd og produkter som gjør dem godt forberedt. Gjensidige fremstår som aktuelle, relevante og tydelige.

Bidragsytere

  • Ida Lund Bjørnsen
    Annet (må beskrives)
  • by Hands
    Annet (må beskrives)
  • Therese Jacobsen
    Grafisk Design
  • Morten Kristiansen
    Konsulent
  • Geir Florhaug
    Art Director
  • Frank Standal Dybhavn
    Tekstforfatter
  • Simen Grankel
    Grafisk Design
  • Charlotte Dahll Brecke
    Konsulent
  • Charlotte Kristoffersen
    Prosjektleder
  • Stir
    Produksjonsbyrå
  • Alexandra Schou
    Grafisk Design
  • Axel Lavin
    Regissør
  • Øystein Relbo-Knutsen
    Regissør
  • Gro Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Anne Margrete Børjesson
    Ansvarlig hos kunde
  • Ivar Vereide
    Konsulent
  • Robin Snasen Rengård
    Illustrasjon
  • Sagveien Resort
    Lyd