Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Hvor var vi?<br />Honningcentralen sto for 70 % av honningsalget i 2019, men kun 12,1 % hadde Honningcentralen Top of Mind. Merket og boksen hadde mange positive assosiasjoner, men ble også opplevd som traust/gammeldags og som en norsk industribedrift.<br /> <br />Oppgaven:<br />Øke salget av norsk honning gjennom å forsterke båndet mellom forbruker og Honningcentralen, og aktualisere honning som rent naturprodukt.<br />Formidle at Honningcentralen er et småskala entusiastmerke som leverer kortreist og bærekraftig norsk honning.<br /> <br />Hva gjorde vi?<br />Løsningen hviler på betraktningen om at Honningcentralen, med sine birøktere og milliarder av bier, er Norges største arbeidsplass.<br />Vi produserte 7 filmer som skulle etablere nytt konsept og posisjonere merket slik vi ønsket.<br /> <br />Resultater<br />I lanseringsåret 2020 økte Honningcentralen salget av norsk honning med 100 tonn, eller 10 % . I 2021 økte vekstraten til 21%.<br />Kampanjen løftet Top of Mind til 24,9 %. Over dobbelt så mange som utgangspunktet på 12,1 %, og langt over målsetningen på 18 %.<br />Kampanjen leverer også skyhøyt over benchmark på noen av de viktigste KPI-ene i en posttest gjennomført av Mediacom: 47,6 % bedre enn benchmark på liking, 40 % bedre på aktivering og 61,9 % bedre på merkepåvirkning.