Hvordan Maja snakket rett fra levra, og lot merkevare og kreativitet lede kommunikasjonen fra dag én.

Sendt inn av
Morgenstern
Kunde
Maja
Medalje
Gullblyanten 2021
Sølv, Effekt
Store deler av vårt liv har blitt forenklet gjennom digitale tjenester, så hvorfor skal tilgangen til helsetjenester føles<br />unødvendig tungvint?<br /><br />Det var bakgrunnen for lanseringen av den digitale legetjenesten for kvinnehelse, Maja, i februar 2020.<br /><br />Maja skal være en pålitelig kilde til informasjon, og et raskt og enkelt alternativ for kvinner som har spørsmål og behov knyttet<br />til temaer som kjønnssykdommer, prevensjon, hud, og underlivet.<br /><br />Men Maja skulle være mer enn det! <br /><br />Maja ville også bryte ned tabuer og være en tydelig stemme i samfunnsdebatten, og være et friskt pust til den måten dagens helse- og<br />legetjenester kommuniserer på.<br /><br />Løsningen ble å ha en original, kreativ, merkevarebyggende stemme med distinkte kommunikasjonsuttak - tekstuelt og visuelt - fra dag én. <br /><br />Utendørs, sosiale medier, bannere, stunts og egne kanaler har vært de viktigste tiltakene. <br /><br />Bl.a. har Maja "ertet" Kolonial (Oda) med et frekt stunt, tilbudt gratis klamydiatest til alle i Hemsedal, tilbudt tørre<br />truser til våte badegjester, samarbeidet med Wolt om klamydia-hjemmetester og skapt debatt – og flørtet med nattklubb-gjester på<br />utestedet "The Villa". <br /><br />Løsningene har skapt effekt på trafikk, kjennskap, liking og salg.

Bidragsytere

  • Anders Muurman Holm
    Kreatør / tekstforfatter
  • Sebastian Prestø
    Kreatør / tekstforfatter
  • Anita Nørsett Dahl
    Prosjektleder
  • Yakob Dahl Changezi
    Produsent
  • Martin Myhre
    Produsent
  • Gunveig Staven
    Designer
  • Mira Liv Helland Mortensen
    Kreatør / tekstforfatter
  • Sebastian Graf Stenberg
    Kreatør / tekstforfatter
  • Martine Flatlie
    Markedsdirektør