Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Folk er uvanlig dårlige på å takle designendringer. Når Facebook pynter litt på layouten blir det ramaskrik og folkeaksjoner. Om noen finner på å bytte logo blir det krigstyper og kommentator-refs.
For Norges største markedsplass - FINN.no - er dette velkjent. Forrige gang de justerte på noen knapper mottok en av designerne drapstrusler.
Så når FINN fortalte oss at de i januar i 2016 skulle rulle ut en helt ny og forbedret FINN.no tenkte vi det var best å være forberedt. Så, vi leide inn et kor og noen flinke komponister. Deres oppgave var å lage søt musikk av de bitre klagene som eventuelt måtte komme. Og de kom som bestilt. Hylekoret, som vi valgte å kalle dem, fremførte et tjuetalls klager i FINNs lokaler. Designere, mellomledere og helt opp til Adm. Dir fikk bokstavlig talt høre det - helt usensurert.
Vi dokumenterte det hele, postet det på facebook og viste det til de samme menneskene som hadde klaget i utgangspunktet. Ikke én negativ tilbakemelding i retur. Bare latter, moro og et hav av likes.