Hysj

Sendt inn av
U Oslo
Kunde
PBL (Private Barnehagers Landsforbund)
"Hysj" er en del av "Barn har det bedre i barnehagen", en kampanje fra PBL (Private Barnehagers Landsforbund). En humoristisk synliggjøring at full barnehagedekning er viktig for barna, foreldrene og landet. Halvparten av alle norske barn går i en privat barnehage. Pandemien har vært med på tydeliggjøre viktigheten av en barnehageplass for alle, og det er også en hyllest til alle barn og foreldre som har vært hjemme sammen, eller foreldre som har måttet ha med barna på jobb. Vi ville også rette fokus på de tusenvis av barnehageansatte i privat og offentlig sektor som har vært med på å muliggjøre at samfunnet har gått rundt. Enkelte politiske krefter har også rettet en ensidig negativ retorikk mot de private barnehagene i valgkampen, kampanjen er et forsøk på en sympatisk og uventet tilsvar.

Bidragsytere

  • U Oslo
    Strategi, Idé, tekst, gjennomføring / produksjon
  • Terje Johansen og Øyvind Paulsen
    Medansvarlig strategi, kundeansvarlig
  • Anne Lindboe og Aurora Dyrnes
    Ansvarlig hos kunde
  • Stian Lyberg
    PR
  • Glenn Røkeberg
    Fotograf