Hyundai Innovation Lab

Sendt inn av
Nova Vista AS
Kunde
Hyundai Norge
Hyundai er et velkjent bilmerke, men det er mange som ikke vet hva Hyundai står for. Folk mangler verdier og følelser knyttet til merkevaren. Hyundai ønsket å formidle at de er mye mer enn bare en bilprodusent. Hyundai har som mål å lede utviklingen av fremtidig mobilitet med mennesket i sentrum, og de ønsker å ta en aktiv rolle gjennom innovasjon, teknologi og bærekraft. Det overordnede målet var å fortelle historien om Hyundai som leder innen smart teknologi og bærekraft, med fokus på smarte byer og robotikk. Videre var målet å engasjere og oppmuntre barn til nytenking og innovasjon, og i forlengelsen, bidra til å inspirere morgendagens forskningshelter. Løsningen ble å skape en opplevelse for de nærmere 80 000 besøkende på Norway Cup i 2022. Over en periode på åtte dager, fra 30. juli til 6. august, sto det tre spesialdesignede aktiviseringstelt på Ekebergsletta. Et stort midt i «hovedgata», og to på andre siden av scenen. Her fikk barna delta i mange ulike aktiviteter, som alle viste og inspirerte til innovasjon, mobilitet og bærekraft, og satte søkelyset på at det er barna som vil løse fremtidens utfordringer. Hyundai Innovation Lab var den mest populære attraksjonen på Norway Cup, takket være et engasjerende konsept som barna elsket.

Bidragsytere

  • Espen Hermansen
    Daglig leder og seniorrådgiver
  • Herman Bøhn-Lie
    Prosjektleder
  • Petter Gjelsnes
    Leder PR og innhold
  • Christelle Ravneberget
    Kommunikasjonsrådgiver og tekstforfatter
  • Anders Nordermoen
    Foto og film