I blant lønner det seg å ta det lugnt

Sendt inn av
Turid/Tore Woll
Kunde
Casinostugan
Medieplassering
08.03.2019
Casinostugan er et svensk casino, som i havet av andre online casinoreklame, faktisk prøver å skille seg ut. Og måten de gjør det er å ha fokus på det “lugne”. I alle år har de kjørt reklamekampanjer med fokus på brand, fremfor gigantiske, forlokkende jackpots og innskuddsbonuser, og konseptet deres handler om at det «i blant kan lønne seg å ta det med ro». Men nå ønsket de å walk-the walk, og bevise at det faktisk kan lønne seg å ta det litt med ro, der andre ellers gjør det motsatte, utenfor den klassiske 30 sekunderen på TV. Derfor dro vi til Vasaloppet - verdens største skirenn, med over 14.000 påmeldte. Og foran alle de oppmøtte, og hundretusenvis av seere hjemme i sofaen, beviste vi at det i blant, virkelig kan lønne seg å ta det “lugnt”: Vi tildelte sisteplassen i Vasaloppet 96.000 svenske kroner - 1000 kroner mer enn førsteplassen. Etter Vasaloppet ble Olof Lundqvist, en beskjeden fiolinist fra Askersund, Casinostugans nye ansikt. Og som alle andre ambassadører, fikk han sin helt egne, over the top reklamefilm, om hans reise til sisteplass - inspirert av andre atleters filmspråk (feks. Aksel Lund Svindal - Telenor og Zlatan - Volvo).

Bidragsytere

  • Zakarias Nadir
    Art Director
  • Glenn David Bøhler Haugen
    Tekstforfatter
  • Tore Woll
    Kreativ leder
  • Tindur Jensson
    Prosjektleder
  • Lineup Film
    Produksjonsbyrå
  • Andreas Bråten
    Producer
  • Preben Winther
    Regissør
  • Trond Hansen
    Regissør
  • Tomas Haga
    Fotograf