ID-HUND

11440 98c33 original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Vinmonopolet
Medieplassering
Butikk og nett kampanje
Ekstern url
http://id-hund.no/
Vinmonopolet avdekker stadig bruk av falsk eller lånt ID. Konsekvensen for å bli tatt er langt større en hva mange unge ser for seg. Bøter og prikker på rullebladet utelukker studier i en rekke land, mange har mistet stipender ved utenlandske universiteter, og en rekke norske karrierevalg utelukkes automatisk. De ansatte i Vinmonopolet er svært ukomfortable med situasjonen, men som statlig aktør med konsesjon er de forpliktet til å anmelde. Etter en rekke tradisjonelle kampanjer anbefalte vi Vinmonopolet å tenke nytt. Vi lanserte Tutta, din fremtids beste venn, ID-hunden som kan snuse seg frem til falsk eller lånt ID. Tutta er lært opp til å lukte stresshormoner som skilles ut av nervøse personer mellom 15 og 19 år. Dersom Tutta markerer på deg, er alt som skjer at hundeføreren gir deg en liten brosjyre som forteller om konsekvensene av bli tatt dersom man viser falsk eller lånt legitimasjon. Tutta turnerte diverse vinmonopol i hele Norge og fikk meget stor oppmerksomhet i både nasjonale og lokale medier.

Bidragsytere

  • Kristin Sauge
    Art Director
  • Jørgen Bøhle-Bakke
    Tekstforfatter
  • Markus Lind
    Art Director
  • Eva Sannum
    Tekstforfatter
  • Monika Augustsson
    Konsulent
  • Simen Braathen
    Tekstforfatter
  • Kristin Berge Jahr
    Prosjektleder
  • Anti Film
    Produksjonsbyrå
  • Torun Thomassen
    Annet (må beskrives)
  • Hege B. Øvsthus og Halvor Bing Lorentzen
    Ansvarlig hos kunde
  • Cecilie Fasbender
    Prosjektleder