Identitet for Amerikalinjen

Sendt inn av
Scandinavian Design Group AS
Kunde
Nordic Hotels & Resorts
Medalje
Gullblyanten 2018
Bronse, Identitet
For hundre år siden, flyttet Den Norske Amerikalinje til et ikonisk bygg på Jernbanetorget 2. I hjertet av Oslo, var NAL et hovedkontor for alle båtene som fraktet håpefulle nordmenn til Amerika. I mars 2019 skal bygget gjenåpnes, men for de nye reisende. Denne gangen som et boutique hotel. Amerikalinjen skal fortelle historiene til våre forfedre, og samtidig være et utspring for opplevelser Oslo har å by på. Amerikalinjens mål er å berike bydelen med nytt liv, sende gjestene ut på oppdagelser, samtidig skape en kulturell møteplass full av historier, jazzvibber og en salig kombinasjon av norske og amerikanske godbiter. Mennesker i bevegelse har blitt det sentrale holdepunktet i Amerikalinjens identitet. Vi er moderne utforskere og vi reiser mer enn vi noen gang har gjort. Opplevelser er et privilegium for oss. Ideen er å fange følelsen av å alltid være søkende, i bevegelse, på vei til et nytt sted – en ny opplevelse. Med referanser til båtene og navigasjon til nye muligheter, bruker vi et formspråk som symboliserer retning og tiltrekningskraft. Konseptet lar seg applisere på tvers av plattformer på relevante måter. Vi er genuint interesserte i å skape minneverdige opplevelser og fortelle historien på en nysgjerrig, varm og utradisjonell måte.

Bidragsytere

  • Nicklas Haslestad
    Grafisk Design
  • Sunniva Grolid
    Grafisk Design
  • Sindre Setran
    Grafisk Design
  • Christian Braathen
    Prosjektleder
  • Kari Marie Johansen Blix
    Prosjektleder
  • Nick Bilmes
    Annet (må beskrives)
  • Petter Tangen
    Grafisk Design