Identitet for Nedre Foss

45629 33cd8 original
Sendt inn av
ANTI AS
Kunde
Nedre Foss
Nedre Foss består av designduoen Anderssen & Voll, to ledende aktører innenfor moderne skandinavisk design. Produktene er designet og produsert for å være aktuelle i minst 100 år, og skal ha like mye skulpturelle kvaliteter, som nytteverdi. Produktene skal være solide, kun bestå av én del og må tåle tidens tann. Designet skal være tidsløst og relevant i minst 100 år. Identiteten bygger på de samme prinsippene. Vi så hvordan produksjonen produktene ble støpt i støpeformer, som viste produktets skulpturelle kvaliteter uten å faktisk vise produktet i sin endelige form. Med samme utgangspunkt ble logo og piktogram støpt og digitalisert. Solid, skulpturelt og tidløst. Det samme gjelder typografivalget Times. Typografisk like solid i dag som for snart hundre år siden, og som er å finne på nærmest alle plattformer og enheter. Fargevalg, som skulle fungere som navigering på blant annet på nettside, ble gjort basert på HTML sin egen grunnstein for navigasjon, blå. Enkelt og tidløst. Pakningsdesignet følger de samme prinsippene for skulpturell kvalitet og nytteverdi, med enkel stilisering av produktenes form i 1:1. Det helhetlige konseptet gjør at merkevaren utstråler de samme kvalitetene som produktene, og på samme måte vil være like aktuell om 100 år.

Bidragsytere

  • Simen Schikulski
    Art Director
  • Simen Schikulski
    Grafisk Design
  • Vivi-Ann Slaatsveen
    AD-assistent
  • Ellen Østmoen
    Prosjektleder
  • Kjetil Wold
    Kreativ leder
  • Magnus Vanem
    Klipp
  • Jens Haugen
    Fotograf
  • Thorbjørn Anderssen
    Ansvarlig hos kunde