Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Siden 2015 har Tunco servert asiatisk-inspirerte nudelretter til kresne Oslofolk. For gründerne bak har det hele tiden vært et viktig premiss at maten skal være bærekraftig, laget av gode råvarer og med integritet. Tunco har fine cuisine kvalitet, men til street food priser.
Restaurantene har opparbeidet seg en bevisst og engasjert fanskare, men hadde utfordringer med å utvide markedet sitt. De hadde en anonym identitet som hverken spilte på lag med maten eller fanget interessen til forbipasserende og nye målgrupper.
Da pandemien kom og store deler av restaurantnæringen stengte dørene, benyttet Tunco sjansen til å redesigne identitet, nettside, lokaler og utvikle nye oppskrifter. Identiteten skulle ha wow-faktor og være en oversettelse av Tuncos unike smaksunivers. For Tunco er bærekraft og etikk selvsagt, og de ønsket å skille seg tydelig fra andre sunne og bærekraftige restaurantkonsepter.
Vi utviklet konseptet Smaksreisen – Trippy Cuisine.
Identiteten spiller på koblingen mellom mat og sanseinntrykk og er en oversettelse av hvordan et måltid eller nye smaker kan skape opplevelser eller ta deg med på en reise. De karakteristiske illustrasjonene er tolkninger av ingredienser og smakskombinasjoner. Fargepaletten og fotostilen ble utviklet for å gi et pek til Asia, men uten å være knyttet til en konkret destinasjon eller opprinnelse.