Identitet for TUNCO

Rkd Dv E Aq TUNCO 01 Logo
Rkd Dv E Aq TUNCO 02 Facade
Rkd Dv E Aq TUNCO 03 Posters
Rkd Dv E Aq TUNCO 04 T shirt Signage
Rkd Dv E Aq TUNCO 05 Photos
Rkd Dv E Aq TUNCO 06 Illustrations
Rkd Dv E Aq TUNCO 07 Bowls
Rkd Dv E Aq TUNCO 08 Interior Poster
Rkd Dv E Aq TUNCO 11 Broth
Rkd Dv E Aq TUNCO 12 Toolbox
Rkd Dv E Aq TUNCO 13 Posters
Rkd Dv E Aq TUNCO 15 Stickers Bowls
Rkd Dv E Aq TUNCO 16 Totebag Stickers
Rkd Dv E Aq TUNCO 17 Posters
Rkd Dv E Aq TUNCO 18 Exterior
Rkd Dv E Aq TUNCO 19 By Night
Rkd Dv E Aq TUNCO 20 Music
Rkd Dv E Aq TUNCO 21 Overview
Sendt inn av
TRY
Kunde
TUNCO
Ekstern url
https://tunco.no
Medalje
Gullblyanten 2020
Sølv, Identitet
Siden 2015 har Tunco servert asiatisk-inspirerte nudelretter til kresne Oslofolk. For gründerne bak har det hele tiden vært et viktig premiss at maten skal være bærekraftig, laget av gode råvarer og med integritet. Tunco har fine cuisine kvalitet, men til street food priser. Restaurantene har opparbeidet seg en bevisst og engasjert fanskare, men hadde utfordringer med å utvide markedet sitt. De hadde en anonym identitet som hverken spilte på lag med maten eller fanget interessen til forbipasserende og nye målgrupper. Da pandemien kom og store deler av restaurantnæringen stengte dørene, benyttet Tunco sjansen til å redesigne identitet, nettside, lokaler og utvikle nye oppskrifter. Identiteten skulle ha wow-faktor og være en oversettelse av Tuncos unike smaksunivers. For Tunco er bærekraft og etikk selvsagt, og de ønsket å skille seg tydelig fra andre sunne og bærekraftige restaurantkonsepter. Vi utviklet konseptet Smaksreisen – Trippy Cuisine. Identiteten spiller på koblingen mellom mat og sanseinntrykk og er en oversettelse av hvordan et måltid eller nye smaker kan skape opplevelser eller ta deg med på en reise. De karakteristiske illustrasjonene er tolkninger av ingredienser og smakskombinasjoner. Fargepaletten og fotostilen ble utviklet for å gi et pek til Asia, men uten å være knyttet til en konkret destinasjon eller opprinnelse.

Bidragsytere

  • Andreas Bjørkeng Sogn
    Brand Designer
  • Bendik Høibraaten
    Brand Designer
  • Robin Snasen Rengård
    Illustratør
  • Tommy Andresen
    Fotograf
  • Mette Mortensen
    Matstylist
  • Marie Skajaa Sandegren
    Prosjektleder
  • Tonje Jæger
    Designrådgiver
  • André Evju
    Innehaver
  • Nam Mai
    Innehaver
  • Brian Ramsland
    Innehaver