Identitet for Vipps

50834 fe713 original
50840 5eada original
50846 80c75 original
Sendt inn av
Scandinavian Design Group AS
Kunde
Vipps
Vipps skulle gå fra å være et produkt fra DNB, til å bli et selvstendig selskap med medeiere fra over 130 norske banker, en omfattende endring. Med vekst både i størrelse og popularitet ønsket Vipps en klarere definert retning. De skulle gå fra å være vennebetaling, til en tjeneste som strakk seg etter større andeler av betalingsmarkedet, og strategien var derfor å ekspandere og videreutvikle funksjonaliteter, med kontinuerlig fokus på hovedmålet: enklere betaling for brukere. Vi definerte Vipps som en omsorgsfull og hjelpsom venn, som gjør små utfordringer litt lettere. Dette måtte gjenspeiles i den nye Vipps-identiteten, og i den nye og forbedrede appen. Vi har bokstavelig talt gitt Vipps et ansiktsløft. Fra et beskjedent smil til en selvsikker karakter med et spekter av ulike følelser kommunisere den på et mer personlig nivå. Vi har redesignet alle elementer i den gamle verktøykassen, og tilført noen flere. En av de viktigste oppgavene var å bli kvitt den sjøgrønne fargen adoptert fra, og sterkt assosiert med DNB. Oransje var et perfekt valg da det symboliserer Vipps optimismen og hjelpsomheten, sosiale ferdigheter og energi. Vi utviklet også et eget typesnitt skreddersydd for Vipps. Familien ‘Vipps Sans’ har små særegne detaljer tegnet i en solid og moderne strek. Også logo kan skrives rett ut, for å gjøre det enda enklere.

Bidragsytere

  • Christian Braaten
    Annet (må beskrives)
  • Kari Marie Johansen Blix
    Prosjektleder
  • Kristina Nyjordet
    Grafisk Design
  • Joao Doria
    Grafisk Design
  • Oli Riches
    Grafisk Design
  • Robin Mientjes
    Annet (må beskrives)
  • Monna Nordhagen
    Annet (må beskrives)