Identitet og konsept for Visit Nordfjord

34236 26cf4 original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Visit Nordfjord
Medieplassering
Sosiale medier, annonser, produkter, web, brosyre ++
Utfordring: • Nordfjordregionen er lite kjent, også i Norge - profilen skal sette Nordjord på kartet. • Få turistene til å bli lengre - vise Nordfjordopplevelsen som én reise fra ytterst til innerst. • Identitet som tillater at svært ulike opplevelser og aktører løftes frem, samtidig som konseptet binder regionen sammen. Nordfjord er den mest kompakte og komplette Norgesopplevelsen, med spektakulær natur og opplevelser i hjertet av det norske reiselivsproduktet. Innenfor et begrenset og svært tilgjengelig område mellom den store breen og storhavet er det tett mellom mektige naturopplevelser som gir en helhetlig opplevelse av det særegne Norge. I Nordfjord finner du alt dette –derav slagordet  ”alt i ein fjord”.   Nordfjord  trenger å løfte fram spydspissene. Nordfjord har det villeste havet i Norge, det høyeste fjellet i Norge med foten i fjorden, den største fastlandsbreen i Europa og mye mer. Dette skal nordfjordingene tørre å si høyt og tydelig og med sjelvtillit, uten å være brautende.   Logoen er inspirert av formen på fjorden. Selve navnet er et symbol i seg selv. Logoen er dynamisk som en reise: Kompakt, kort avstand og mange høydepunkter. Konseptet er basert på et grid system, luftig typografisk utrykk som også antyder fjordarmer. 

Bidragsytere

  • Marita Lindvik
    Ansvarlig hos kunde
  • Lisbeth Fasting
    Prosjektleder
  • Balder Dysthe
    Annet (må beskrives)
  • Marc Ligeti
    Annet (må beskrives)
  • Stein Øvre
    Annet (må beskrives)
  • John Aurtande
    Annet (må beskrives)
  • Arne Hjeltnes
    Annet (må beskrives)
  • Olav Nausthaug
    Annet (må beskrives)