IKEA Halvfullt

Sendt inn av
TRY
Kunde
IKEA
Medalje
Gullblyanten 2020
Bronse, Integrert
Høsten 2020 ville IKEA fortelle hele Norge om sitt store mål - at de innen 2030 skal bli 100% sirkulære og klimapositive. Men for folk flest er det ikke så lett å ha et optimistisk syn på fremtiden, når nyhetsbildet hele tiden minner oss på hvor dårlig det står til med kloden vår. Så vi valgte å ta tak i noe verden trenger mer enn noen gang: Optimisme. Fremfor å bare snakke om alt IKEA vil oppnå og hvorfor, sentrerte vi hele kampanjen rundt ett enkelt symbol – et HALVFULLT glass. Vi laget IKEA-produktet HALVFULLT; glasset som skulle minne alle på å se utfordringer i riktig lys. Det nye glasset stod i midten av en stor integrert kampanje, hvor vi kunne snakke om alt fra de små utfordringene i hverdagen til de store ute i verden. Gjennom kampanjen oppfordret vi hele Norge til å starte dagen med å se glasset som halvfullt; gjennom filmer på tv, nyttårsannonser, inne på varehus - i tillegg til at vi også sendte HALVFULLT som DM til folk og bedrifter som alltid møter utfordringer med optimisme.

Bidragsytere

  • Eirik Sørensen
    Kreatør
  • Caroline Riis
    Kreatør
  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Kristin Berge Jahr
    Marketing Communications Specialist
  • Tobias Lien
    Country Marketing Communication Manager
  • Andreas Kleiberg
    Fotograf
  • Jeppe Gjesti
    Designer
  • Marthe Waagbø Solli
    Designer
  • Ulrikke Dahl
    Integrated Media Leader
  • Tommy Lybakk
    Designer
  • Magnus Snickars
    Digital Designer
  • Elise Eik Ismar
    Grafisk designer
  • Johanne Lund
    Produsent
  • Cecilie Helsvig
    Rådgiver sosiale medier
  • Charlotte Bergo
    Content creator
  • Andreas Paulsen Aas
    Grafisk designer
  • Sigurd Kristiansen
    Motion designer
  • 07 Media AS v/Steven Widlic
    Produksjon trykksaker
  • Verdens Sterkeste Mann
    Lydarbeid (casefilm)
  • Lars Joachim Grimstad
    Kreatør
  • Egil Pay
    Kreatør